مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:002023-09-27سياسي

گمرک و بازارچه گمیشان مسیر صادرات به ترکمنستان را هزار کیلومتر کم می کند


عبدالجلال ایری، نماینده مردم کردگوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس قبل از سفر به ترکمنستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو گفت: - نماینده مردم کردگوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس گفت: راه اندازی بازارچه مرزی حسنقلی و گمرک گمیشان مسیر صادراتی کالا از ایران به ترکمنستان را هزار کیلومتر کاهش می دهد که عملیاتی شدن این طرح بخش زیادی از مباحث معیشتی مرزنشینان منطقه را برطرف خواهد کرد.

عبدالجلال ایری، نماینده مردم کردگوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس قبل از سفر به ترکمنستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو گفت: در تفاهم نامه مشترک سال گذشته بین کشور ایران و ترکمنستان موضوع بازارچه حسنقلی طرح شده و در کشورمراحل اداری آن انجام شده و درحال حاضر منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم.

وی ادامه داد: با راه اندازی  بازارچه مرزی گمیشان و گمرک در این منطقه، برای ترانزیت کالا به 2 کشور، هزار کیلومتر مسیر جاده ای صرفه جویی می شود و این مزیت  قیمت تمام شده را بسیار زیاد کاهش می دهد.

ایری گفت: در زمان حاضر بازرگانان ترکمنستانی محصولات وارداتی خود را از تهران یا دیگر نقاط کشور از مسیر سرخس و مرز باجگیران عبور می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمرک و بازارچه گمیشان مسیر صادرات به ترکمنستان را هزار کیلومتر کم می کند

گمرک و بازارچه گمیشان مسیر صادرات به ترکمنستان را هزار کیلومتر کم می کند