مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 13:252023-10-07بين الملل

نگرانی آمریکا از لغو ممنوعیت آزمایش های اتمی در روسیه


واشنگتن از تصمیم مسکو برای عقب نشینی از معاهده ممنوعیت آزمایش تسلیحات اتمی ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایالات متحده آمریکا از اظهارات یک نماینده روس مبنی بر اینکه مسکو اجرای معاهده 1996 را که به موجب آن آزمایش تسلحات هسته‎ ای را ممنوع کرده بود، لغو خواهد کرد ناراحت شده است.

میخاییل اولیانوف ، نماینده روسیه در سازمان پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای روز گذشته (جمعه) تصریح کرد که مسکو تصویب این معاهده را لغو خواهد کرد.

اظهارات اولیانوف به تشدید تنش ها بین بزرگ ترین قدرت های تسلیحات هسته ای جهان در بحبوحه جنگ اوکراین و حمایت نظامی ایالات متحده از کی یف افزوده است.

این نماینده روس به صراحت در شبکه های اجتماعی مطرح کرده است که روسیه قصد دارد، تصویب معاهده جامع منع آزمایش هسته ای اش را به طور کامل لغو کند.

اولیانوف گفته که هدف از این اقدام روسیه مقابله با اقدام ایالات متحده است که معاهده مذکور را امضا کرده اما هنوز آن را تصویب نکرده است؛ ضمن اینکه لغو معاهده به معنای قصد این کشور برای از سرگیری آزمایش های هسته ای نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به اعلامیه روسیه عنوان کرد که از این اقدام ناراحت شده است و تصریح کرد: اقدامات این چنینی از سوی هر یک از کشورهای عضو، بی هیچ دلیلی می تواند هنجارهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی آمریکا از لغو ممنوعیت آزمایش های اتمی در روسیه

نگرانی آمریکا از لغو ممنوعیت آزمایش های اتمی در روسیه