مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 08:152023-09-25اقتصادي

آغاز برداشت سیب زمینی از مزارع کشاورزی استان قزوین


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز برداشت سیب زمینی از مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حسن جلیلوند از آغاز برداشت سیب زمینی از مزارع کشاورزی استان قزوین خبر داد.

وی افزود: در سال زراعی جاری 363 هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیر کشت سیب زمینی رفته که پیش بینی می شود حدود 16 هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین رقم عمده کشت شده سیب زمینی در این مزارع را آگریا ذکر کرد و گفت: بیشترین سطح زیر کشت اینمحصول مربوط به شهرستان آوج با 305 هکتار است.

جلیلوند یادآور شد: بیش از 100 هکتار از مزارع سیب زمینی این استان به روش بارانی و تیپ آبیاری می شود که این موضوع می تواند باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف آب  آبیاری استان باشد.

وی یادآور شد: محصول تولید شده ازمزارع سیب زمینی استان علاوه بر میادین تره بار بصورت قراردادی به کارخانجات فرآوری این محصول ارسال می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مدیریت بهینه مصرف نهاده ها از جمله بذور استاندارد، کودهای آلی، مصرف بهینه کودهای شیمیایی منجر به ارتقاء سطح کیفی و کمی تولید این محصول در مزارع کشاورزی استان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت سیب زمینی از مزارع کشاورزی استان قزوین

آغاز برداشت سیب زمینی از مزارع کشاورزی استان قزوین