مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 16:352023-10-07سياسي

شورای نگهبان؛ تحقق یک آرزوی دیرینه


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روز پانزدهم مهرماه، سالروز امضای متمم قانون اساسی مشروطه است، متنی که به قانون اساسی مشروطه افزوده شد تا ضعف های آن را برطرف کند، - با شنیدن نام شورای نگهبان شاید پیش از هر چیز دیگری مسئله نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت داوطلبان به ذهن عموم مردم متبادر شود که مسئولیت آن مطابق اصل 99 قانون اساسی به این شورا محول شده است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روز پانزدهم مهرماه، سالروز امضای متمم قانون اساسی مشروطه است، متنی که به قانون اساسی مشروطه افزوده شد تا ضعف های آن را برطرف کند، ضعف هایی که شاید بتوان مهم ترین آن ها را عدم پیش بینی سازوکاری برای عدم تصویب قوانین خلاف موازین اسلام دانست که زمینه ساز تشکیل حکومت مبتنی بر احکام شرع است.

یادداشت پیش رو به این مناسبت نگاهی تاریخی دارد به سابقه حرکتی که در ایران اسلامی برای دستیابی به نظام حکومتی مبتنی بر موازین شرع شکل گرفته است.

با شنیدن نام شورای نگهبان شاید پیش از هر چیز دیگری مسئله نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت داوطلبان به ذهن عموم مردم متبادر شود که مسئولیت آن مطابق اصل 99 قانون اساسی به این شورا محول شده است.

این مسئولیت و همچنین مسئولیت تفسیر قانون اساسی و نظارت بر قوانین به¬منظور اطمینان از عدم مغایرت آن ها با قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان؛ تحقق یک آرزوی دیرینه

شورای نگهبان؛ تحقق یک آرزوی دیرینه