مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 09:352023-10-05سياسي

تعطیلی جدید چه روزی است؟


چندی پیش با اصلاحیه ای بر لایحه دولت سیزدهم، پیگیری تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها در مجلس یازدهم به نوعی دیگر در کمیسیون اجتماعی مجلس کلید خورد.

- جی پلاس؛ نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت لایحه کاهش ساعت کاری کارمندان دولت و تغییر تعطیلات پایان هفته پرداخت.

پیش از این کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی هم در آبان 1398 اجرایی شدن طرح تعطیلی پنج شنبه ها در سراسر کشور را تصویب کرده بود که طبق آن برای جبران ساعت کاری روز پنج شنبه هم ساعت کاری سایر روزهای هفته مثلا از هشت ساعت به 10 ساعت افزایش پیدا کند و اتفاقی در میزان ساعات کاری کارکنان در کل ماه رخ ندهد.

این طرح هرچند که به بررسی در عمر صحن علنی مجلس دهم نرسید، اما مخالفت دولت وقت را به دنبال داشت؛ چراکه اعضای دولت معتقد بودند طرح آثار مالی منفی بسیار زیادی داشت و منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می شد.

با این حال با اصلاحیه ای بر لایحه دولت سیزدهم، پیگیری تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها در مجلس یازدهم به نوعی دیگر در کمیسیون اجتماعی مجلس کلید خورد.

پیشنهاد دولت در لایحه ارائه شده 42.

5 ساعت کار در هفته بود و در قانون فعلی 44 ساعت است که کمیسیون اجتماعی تصویب کرد هر هفته 40 ساعت و در هر روز 8 ساعت کار باشد که از ساعت 7 صبح تا 3 بعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی جدید چه روزی است؟

تعطیلی جدید چه روزی است؟