مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 22:302023-10-21پزشكي

دستیابی ایران به رتبه 14 جهان در رشته های فیزیولوژی و فارماکولوژی


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایران در رشته های فیزیولوژی و فارماکولوژی رتبه 14 دنیا را در اختیار دارد گفت: - یونس پناهی، رییس مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای تحقیقات و پژوهش ها باید در کشور فراهم شود و اگر امروز مدعی دستیابی به مرجعیت علمی هستیم، راهی وجود ندارد که زیرساخت های لازم برای تولید علم در آزمایشگاه های موردنیاز به ویژه در علوم پایه فراهم باشد.

وی گفت: زیرساخت ها باید در راستای هدف ایجاد شود و زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات بدون هدف نمی تواند پاسخگوی دستیابی به اهداف متعالی پیش بینی شده باشد.

رییس مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران گفت: وزارت بهداشت و دولت به لحاظ وظیفه ای که بر عهده دارند، این امکانات را در دانشگاه های علوم پزشکی کشور بنا به اهداف پیش بینی شده فراهم خواهند کرد.

پناهی گفت: باید خیلی از تجهیزات را به آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و درمانی در راستای هدف و برنامه اختصاص داد و متأسفانه تا امروز این تجهیزات طبق برنامه و در راستای دستیابی به اهداف پیش بینی شده تأمین نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی ایران به رتبه 14 جهان در رشته های فیزیولوژی و فارماکولوژی

دستیابی ایران به رتبه 14 جهان در رشته های فیزیولوژی و فارماکولوژی