مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 13:552023-10-07سياسي

مهلت قانونی ثبت ولادت چقدر است؟


ولادت هر کودک ایرانی باید ثبت و بعد از آن برای وی شناسنامه صادر می شود اما چه فردی می تواند برای ثبت ولادت و گرفتن شناسنامه اقدام کند و مهلت قانونی ثبت ولادت چقدر است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی، تعویض شناسنامه های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات، صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجه و تنظیم دفاتر ثبت کل وقایع و نام خانوادگی، ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی و صدور کارت شناسنایی ملی، جمع آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن همچنین وظایف مقرر دیگری که طبق قانون به عهده سازمان ثبت احوال کشور گذاشته شده است، از جمله ماموریت های این سازمان محسوب می شود.

در اجرای ظرفیت ثبت وقایع حیاتی قانونی (ولادت، وفات، ازدواج و طلاق)، شبکه اعلام وقایع حیاتی در کشور از سال 1385 و با مشارکت بیش از 35 هزار ثبت یار شکل گرفت که شامل دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شوراهای اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج و مدیران مدارس هستند که این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان ها و شهرستان ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال است.

ولادت هر کودک ایرانی باید ثبت شود بر اساس ماده 12 قانون ثبت احوال کشور در زمینه ثبت ولادت، ولادت هر کودک در ایران اعم از اینکه پدر و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهلت قانونی ثبت ولادت چقدر است؟

مهلت قانونی ثبت ولادت چقدر است؟