مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 09:202023-10-09اقتصادي

بهره مندی 90 درصد روستاهای استان مرکزی از اینترنت پرسرعت


تاکنون بالغ بر 90 درصد روستاهای استان زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته اند.

- فرهنگ سیفعلیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از نگاه های اداره ارتباطات، توسعه در مناطق روستایی و عشایری و دسترسی آسان روستاییان به اینترنت پرسرعت در راستای دستیابی به اطلاعات و انجام کارهای روزانه است تا روستاییان بتوانند به راحتی امور خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: طی سال جاری اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته به طوری که تاکنون 53 روستا با مجموع 4 هزار و 523 خانوار و جمعیت 12 هزار و 356 نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از اینترنت پر سرعت 4G بهره مند شده اند.

مدیرکل ارتباطات استان مرکزی گفت: در حال حاضر 90 درصد روستاهای استان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند که تلاش داریم تا پایال امسال تمام روستاهای بالای 20 خانوار را به اینترنت پرسرعت مجهز کنیم.

سیفعلیان بیان کرد: بدون شک تجهیز روستاها به اینترنت نقش موثری در ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس دارد که این امر می تواند به توسعه روستاها و اشتغالزایی و کمک به اقتصاد کشور در بحث خودکفایی کمک کند، چرا که روستاها قطب تولید اکثر محصولات غذایی هستند.

وی بیان کرد:  تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی از اولویت های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال است، هرچند نباید از آموزش ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی 90 درصد روستاهای استان مرکزی از اینترنت پرسرعت

بهره مندی 90 درصد روستاهای استان مرکزی از اینترنت پرسرعت