مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 16:302023-10-05اقتصادي

یک فعال کارگری: زندگی در تهران 30 میلیون حقوق ماهانه می خواهد!


فرامرز توفیقی (فعال کارگری) که محاسبات مستقل سبد معیشت خانوارهای کارگری را انجام داده؛ می گوید: در تهران حداقل هزینه ها برای یک خانوارِ سه یا چهار نفره با احتساب کرایه خانه به 30 میلیون تومان هم می رسد؛ - جی پلاس؛ اعضای کارگری شورایعالی کار می گویند هنوز دعوتنامه ها برای برگزاری نشست شورایعالی کار به دست شان نرسیده؛ آن ها می گویند علیرغم گذشت ده روز از مهر، خبری از برگزاری نشست سه جانبه ی شهریور نیست.

ایلنا نوشت: بیست و دوم خردادماه سال جاری، سه عضو کارگری شورایعالی کار با ثبت یک درخواست رسمی در دبیرخانه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار برگزاری یک نشست سه جانبه با موضوع ترمیم دستمزد شدند.

طبق اصل 168 قانون کار، نشست های رسمی شورایعالی کار بایستی حداقل ماهی یکبار برگزار شود و در صورتی که سه نفر از اعضای اصلی این شورا برای یک موضوع ویژه درخواست برگزاری نشست بدهند، این نشست فوق العاده بایستی در مدت زمان دو هفته و با همان موضوع درخواستی برگزار شود.

اما به نظر می رسد این الزامات قانونی، مورد تاییدِ دولت، وزارت کار و معاون روابط کار وزیر نیست؛ با اینکه ده روز از مهر گذشته، هنوز نشست رسمی شهریور برگزار نشده؛ ضمن اینکه رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اساساً حتی طرح موضوعِ ترمیم مزد در نشست آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک فعال کارگری: زندگی در تهران 30 میلیون حقوق ماهانه می خواهد!

یک فعال کارگری: زندگی در تهران 30 میلیون حقوق ماهانه می خواهد!