مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-18بين الملل

پایان محدودیت های موشکی غیرالزام آور قطعنامه 2231 علیه ایران


فعالیت های موشکی ایران تا قبل از این هم تناقضی با مفاد قطعنامه 2231 نداشته اند زیرا در این قطعنامه با ادبیاتی غیرالزام آور از ایران «خواسته شده» از کار بر روی موشک هایی که «برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته ای» طراحی شده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، حدود چهار ماه پیش (در تیر ماه سال جاری) رویترز اخباری را منتشر کرد مبنی بر تصمیم اتحادیه اروپا برای حفظ تحریم های موشک های بالستیک ایران.

در آن خبر آمده بود که سه کشور اروپایی عضو برجام شامل انگلیس، فرانسه و آلمان قصد دارند تحریم های موشک های بالستیک علیه ایران را که طبق مفاد برجام بایستی در ماه اکتبر منقضی شود، حفظ کنند.

    امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 14 شهریور ماه در یادداشتی در روزنامه عربی الوفاق نوشت: در مهرماه آینده نیز همه تحریم های ظالمانه تسلیحاتی کشور پایان می یابد، لذا جهان بار دیگر بر شفافیت، مسؤولیت پذیری و عمل به تعهدات جمهوری اسلامی ایران صحه خواهد گذاشت.

  در همین راستا، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دیپلماسی دفاعی فعال، آمادگی خود را برای برقراری و توسعه مناسبات دفاعی و راهبردی با همه کشورهای مستقل و هم سو به ویژه همسایگان منطقه ای و کشورهای مسلمان مبتنی بر اصل امنیت جمعی، احترام متقابل و تحکیم صلح و ثبات اعلام می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان محدودیت های موشکی غیرالزام آور قطعنامه 2231 علیه ایران

پایان محدودیت های موشکی غیرالزام آور قطعنامه 2231 علیه ایران