مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 08:052023-10-12اقتصادي

15 شهر و 150 روستای استان قزوین از آب سد طالقان بهره مند می شوند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: آبرسانی از سد طالقان به 15 شهر و حدود 150 روستای استان قزوین قرار است اجرایی شود که در فاز نخست آن مردم شهرستان آبیک از آب سد طالقان بهره مند شدند.

- منصور ستوده در گفت و گو با فارس در قزوین با اشاره به اجرای دو طرح مهم و بزرگ میان مدت و بلند مدت در استان قزوین در حوزه آب شرب اظهار کرد: یکی از طرح ها، آبرسانی از سد بالاخانلو به پنج شهر و 30 روستا است که پنج میلیون مترمکعب آب قرار است، تامین شود.

وی افزود: در حال حاضر پیمانکار و مشاور طرح آبرسانی از سد بالاخانلو انتخاب و تجهیز کارگاه اجرا و پروژه آغاز شده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات از وزارت نیرو این پروژه تکمیل و تحویل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: آبرسانی از سد طالقان به 15 شهر و حدود 150 روستای استان قزوین قرار است اجرایی شود که در فاز نخست، حدود 260 لیتر در ثانیه برای شهرستان آبیک خط آبرسانی انجام و مردم از آب سد طالقان استفاده می کنند.

ستوده ادامه داد: در فاز دوم آبرسانی از سد طالقان به مهرگان به طول 35 کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است که آزادسازی مسیر به طول حدود 10 کیلومتر اجرا شده و پیگیر تخصیص اعتبار 200 تا 300 میلیارد تومانی هستیم تا پیمانکار در فاز اول، لوله ها را خریداری و حفاری و لوله گذاری آغاز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 شهر و 150 روستای استان قزوین از آب سد طالقان بهره مند می شوند

15 شهر و 150 روستای استان قزوین از آب سد طالقان بهره مند می شوند