مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 13:452023-09-25اقتصادي

حضور رانتخواران در پشت صحنه خروج سیمان و فولاد از بورس


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شرایط قبل از ورود سیمان و فولاد به بورس کالا گفت: اکنون به جرات می توان گفت کمبودی در بازار سیمان و فولاد در کشور وجود ندارد و طرح خروج سیمان و فولاد از بورس، - یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شرایط قبل از ورود سیمان و فولاد به بورس کالا گفت: اکنون به جرات می توان گفت کمبودی در بازار سیمان و فولاد در کشور وجود ندارد و طرح خروج سیمان و فولاد از بورس، خواست رانت خواران است، چراکه آن ها تمایل زیادی به بازگشت سیستم حواله ای برای تامین منافع خودشان دارند.

  همایون دارابی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره این نکته که آنالیز دقیق بهای تمام شده ساخت مسکن حاکی از سهم ناچیز سیمان و فولاد در بهای تمام شده آن است، اظهار کرد: بخش عمده بهای تمام شده ساخت مسکن، ناشی از زمین، عوارض و عدم دسترسی ها است.

وی افزود: زمین های موجود به دلیل عدم توسعه شبکه ریلی و مترو شهری عملا دور از دسترس است و به همین خاطر بخش عمده ای از افراد تمایلی به بیرون رفتن از شهرها ندارند.

لذا می توان دید هزینه های حمل و نقل باعث شده افراد تمایلی به خروج از شهرها نداشته باشند و این موضوع یکی از دلایلی بوده که باعث افزایش قیمت زمین در داخل شهرها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور رانتخواران در پشت صحنه خروج سیمان و فولاد از بورس

حضور رانتخواران در پشت صحنه خروج سیمان و فولاد از بورس