مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 18:452023-10-06بين الملل

واکنش ترکیه به سرنگونی پهپاد این کشور توسط آمریکا


ترکیه در واکنش به سرنگونی یک پرنده بدون سرنشین این کشور در سوریه توسط آمریکا، گفت که این پهپاد به علت «برآوردهای فنی متفاوت» طرف سوم ساقط شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه، بعدازظهر امروز (جمعه)، به سرنگونی پهپاد این کشور در سوریه واکنش نشان داد.

 خبرگزاری یونایتد پرس ، دیروز (پنجشنبه)، به نقل از چند مقام آگاه گزارش داده بود آمریکا یک پهپاد ارتش ترکیه که بر فراز استان الحسکه در شمال شرق سوریه به دنبال عملیات علیه مناطق تحت کنترل کردهای سوری بود، ساقط کرد.

در این گزارش آمده بود این رویداد زمانی اتفاق افتاد که پهپادهای ترکیه در حال هدفگیری مراکز غیرنظامی و تاسیسات نفتی و اهداف چندجانبه دیگر در الحسکه بودند.

وزارت امور خارجه ترکیه ضمن تایید این گزارش اعلام کرد: طی این عملیات، یک پرنده بدون سرنشین به علت برآوردهای فنی متفاوت هنگام اجرای مکانیسم جلوگیری از درگیری با طرف سوم از دست رفت .

آنکارا با تاکید بر اینکه تدابیر لازم برای تضمین فعال سازی موثرتر مکانیسم جلوگیری از درگیری با طرف سوم را اتخاذ خواهد کرد، افزود: این رویداد در روند اجرای عملیات جاری و زدن اهداف موردنظر به هیچ عنوان خللی وارد نکرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ترکیه به سرنگونی پهپاد این کشور توسط آمریکا

واکنش ترکیه به سرنگونی پهپاد این کشور توسط آمریکا