مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 12:552023-10-01سياسي

رنگین کمان اقوام؛ مظهر انسجام و اتحاد


خراسان شمالی سرزمین رنگین کمان فرهنگ ها، صلح و صفا و سبک زندگی تمدن ایرانی و اسلامی با تاریخ و تمدنی چند هزار ساله و انواع آثار باستانی است.

- این سرزمین با عنوان سرزمین ترنم رنگ و نوا معروف است و از سوی دیگر بیشترین تنوع قومیتی اعم از کرمانج، ترک، لر، بلوچ، فارس، تات و ترکمن در این منطقه با فرهنگ های مختلف زندگی می کنند.

خراسان شمالی مرزبانانی غیور دارد که تاکنون به دشمنان اجازه فکری اشتباه برای تجاوز به داخل کشور نداده اند و از سوی دیگر وحدت و هم دلی بین مردم این استان مثال زدنی و ستودنی است.

وجود مرزهای امن با زندگی مسالمت آمیز اقوام در کنار یکدیگر یزدانی یکی از مدرس های حوزه علمیه صدیقی که متعلق به اهل تسنن در بخش مرزی جرگلان است در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: خراسان شمالی دارای اقوام مختلف شیعه و سنی است که تمام آن ها بدون هیچ چالش و مشکلی و به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

وی گفت: در خراسان شمالی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان وجود دارد که مرزبان های این مناطق، اقوام مختلف ترکمن، ترک و عشایر کرمانج هستند که تمامی آن ها از مرزهای این استان پاسداری می کنند و تاکنون هیچ مشکلی در مناطق مرزی این استان به وجود نیامده و مرزهای خراسان شمالی جزء امن ترین مرزهای کشور به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگین کمان اقوام؛ مظهر انسجام و اتحاد

رنگین کمان اقوام؛ مظهر انسجام و اتحاد