مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 17:402023-09-23بين الملل

تبرئه یک عضو خانواده صدام از اتهام مشارکت در جنایت «اسپایکر»


دستگاه قضایی عراق یکی از اعضای خانواده صدام، دیکتاتور معدوم این کشور و پسر «طارق عزیز» معاون صدام را از قتل عام «اسپایکر» تبرئه کرد.

- تبرئه یک عضو خانواده صدام از اتهام مشارکت در جنایت اسپایکر دستگاه قضایی عراق یکی از اعضای خانواده صدام، دیکتاتور معدوم این کشور و پسر طارق عزیز معاون صدام را از قتل عام اسپایکر تبرئه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک سند صادر شده از سوی دستگاه قضایی عراق لغو اتهامات علیه دو عضو خانواده دیکتاتور عراق و طارق عزیز، وزیر امور خارجه سابق این کشور در دوره صدام را به اتهام مشارکت در قتل عام اسپایکر در سال 2014 فاش کرد.

این سند تصمیم دادگاه جنایی رصافه بغداد را برای تبرئه عبدالله یاسر سبعاوی ابراهیم (نوه برادر ناتنی صدام) و زیاد طارق، پسر وزیر امور خارجه سابق عراق در دوره رژیم دیکتاتوری صدام را نشان می دهد.

دادگاه جنایی مرکزی عراق تاکنون ده ها حکم اعدام برای تروریست ها و عاملان کشتار اسپایکر صادر کرده است.

گروه تروریستی داعش در ژوئن سال 2014 در جریان حمله به مناطق شمال و غرب عراق و به ویژه استان صلاح الدین 1700 دانشجوی غیرمسلح در پایگاه هوایی اسپایکر را به طرز وحشیانه ای قتل عام کرد.

12 ژوئن 2014 تروریست های داعش پس از کنترل بر شهر تکریت تنها یک روز پس از سقوط موصل، به پایگاه اسپایکر حمله کرده و سربازان لشکر 18 ارتش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبرئه یک عضو خانواده صدام از اتهام مشارکت در جنایت «اسپایکر»

تبرئه یک عضو خانواده صدام از اتهام مشارکت در جنایت «اسپایکر»