مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 12:502023-10-07دانش

فرق شیمی محض و کاربردی چیست؟


شیمی محض و شیمی کاربردی دو زیرشاخه از علم شیمی هستند که با وجود نزدیکی های زیادی که به یکدیگر دارند، تفاوت های اساسی دارند.

این دو زیرشاخه از جمله موضوعات قدیمی در حوزه شیمی محسوب می شوند، ولی با گذر زمان، زیرشاخه های جدیدی مانند شیمی دارویی، شیمی محیط زیست، شیمی فناوری اطلاعات و شیمی آفت کش ها به آن ها اضافه شده اند.

با این حال، شیمی محض و شیمی کاربردی همچنان جایگاه ویژه ای در دانشگاه ها دارند و بسیاری از دانشجویان با علاقه به این دو زیرشاخه می پردازند.

اگر قصد یادگیری و آموزش شیمی  را دارید، در این مقاله، ما به بررسی تفاوت ها و ویژگی های هر یک از این زیرشاخه ها خواهیم پرداخت.

شیمی محض چیست؟ شیمی محض، یکی از شاخه های اصلی علم شیمی است که به مطالعه و بررسی خصوصیات، ساختار و واکنش های مواد می پردازد بدون اینکه به کاربردهای صنعتی یا تجاری آن توجه کند.

 در این رشته، تمرکز اصلی بر روی فهم مکانیسم های واکنش ها، تعیین ساختار مولکولی و بررسی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مواد است.

دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند، با مفاهیم پایه ای شیمی آشنا می شوند که شامل دینامیک مولکولی، ترمودینامیک، کینتیک و مکانیک کوانتومی است.

 این مفاهیم به آن ها کمک می کند تا فرایندهای شیمیایی را در سطح مولکولی بفهمند و توانایی پیش بینی واکنش های جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرق شیمی محض و کاربردی چیست؟

فرق شیمی محض و کاربردی چیست؟