مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 10:152023-10-10اقتصادي

افغانستانی ها رتبه اول سرمایه گذاری در ایران


طبق آمار انجمن سرمایه گذاری ایران، در شش ماه اول سال جاری 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گرفته که مهاجران افغانستانی از لحاظ تعداد سرمایه گذاری در رده اول هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، در هفته های اخیر، بحث ورود اتباع افغانستانی به داخل ایران و پخش کلیپ هایی در این باره در فضای مجازی موجب شد تا برخی رسانه ها به این مسئله واکنش نشان دهند و اعلام کنند ورود این حجم از مهاجران افغانستانی روی اقتصاد ایران و حتی معیشت مردم تأثیر گذار خواهد بود.

رسانه های معاند نیز از خطرات ورود اتباع افغانستان سخن گفته و از انفعال دولت ایران انتقاد کردند.

بحث ورود قانونی یا غیرقانونی اتباع افغانستانی به ایران موضوعی است که باید وزارت کشور آن را بررسی کند اما نکته اینجاست که حضور اتباع افغانستانی در ایران فرصت هایی را نیز برای اقتصاد ایران فراهم کرده است.

یکی از مهمترین فرصت هایی که افغانستانی ها برای اقتصاد ایران فراهم کرده اند و رسانه ها به آن نپرداخته اند فرصت سرمایه گذاری آنان در ایران است.

علی فکری، رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران هفته گذشته در مصاحبه با یکی از رسانه ها درباره آخرین آمار سرمایه گذاری خارجی ها در ایران گفت: خوشبختانه نسبت به سال گذشته صدور مجوزهای جذب سرمایه گذاری افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستانی ها رتبه اول سرمایه گذاری در ایران

افغانستانی ها رتبه اول سرمایه گذاری در ایران