مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 14:452023-10-08اقتصادي

سرانجام ایده ضدتحریمی روحانی با فروش 10 میلیون بشکه نفت


طبق آمار اوپک، ایران 280 میلیارد دلار بابت تحریم و افت تولید نفت خسارت دیده و تداوم این خسارت به خوبی نشان داده است که ایده بی اثر کردن تحریم با فروش 10 میلیون بشکه نفت کاملا اشتباه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اقتصاد ایران به عنوان بزرگترین دارنده منابع هیدروکربوری دنیا، وابستگی زیادی به درآمدهای نفتی داشته و صنعت نفت در نقش لکوموتیو اقتصادی ایران در صورت رشد یا رکورد می تواند منجر به شکوفایی یا ورشکستگی اقتصاد کشور شود.

آمریکا نیز با اگاهی از این موضوع، بیش از 10 سال است که با اعمال تحریم های نفتی، بزرگترین منبع درآمدی ایران را مورد هدف قرار داده و قصد دارد با ایجاد مشکلات معیشتی متعدد برای مردم، ایران را وادار به اعطای امتیازات سیاسی و امنیتی مختلف کند.

*تقابل دو ایده برای بی اثر کردن تحریم آمریکا اما در ایران همچنان اختلاف نظرات جدی درباره شیوه مواجهه با تحریم نفتی وجود دارد.

آنچه واضح بوده؛ این است که هدف نهایی گروه های مختلف باید حول از بین بردن همیشگی تحریم و بی اثر کردن آن تعریف شود.

هر چند مذاکره و توافق با آمریکا یا دور زدن تحریم می تواند مشکلات کشور را برای کوتاه مدت حل کند، اما مشکل اصلی، یعنی آسیب پذیری فروش نفت ایران به تحریم های آمریکا همچنان پابرجاست و با اراده آنی آمریکا قابل اعما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام ایده ضدتحریمی روحانی با فروش 10 میلیون بشکه نفت

سرانجام ایده ضدتحریمی روحانی با فروش 10 میلیون بشکه نفت