مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 09:552023-10-21اقتصادي

2 دهه انتظار برای توسعه قدرت اقتصاد دریا پایه در کریدور شمال _جنوب


یک کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه دو دهه قبل، توافق نامه کریدور شمال - جنوب بین هند و ایران و روسیه امضا شد، عنوان کرد: با تحقق این کریدور، بخش عمده اقتصاد دریا پایه ایران شکل می گیرد.

- ایسنا/گیلان یک کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه دو دهه قبل، توافق نامه کریدور شمال - جنوب بین هند و ایران و روسیه امضا شد، عنوان کرد: با تحقق این کریدور، بخش عمده اقتصاد دریا پایه ایران شکل می گیرد.

هادی حق شناس در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مفهوم اقتصاد از نظر مردم، اظهار کرد: اقتصاد از نظر مردم درآمد و اشتغال و رونق کسب و کار و افزایش سطح رفاه و.

است و مردم بر همین اساس وضعیت اقتصادی را مطلوب یا غیر مطلوب می دانند، یعنی زمانی وضعیت اقتصادی کشور خوب است که درآمد مردم خوب باشد و فضای کسب و کارشان به سمت رونق برود؛ نه رکود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز کشورها براساس مزیت های نسبی خود راهبردهای اقتصادی را انتخاب می کنند، افزود: به عنوان مثال، کشوری مانند سوییس که از مزیت دریایی برخوردار نیست، به سراغ گردشگری و بانکداری رفته است؛ اقتصاد اوکراین نیز مبتنی بر بخش کشاورزی است و عمده غلات جهان را تامین می کند.

این کارشناس اقتصادی، کشوری مانند عربستان را متکی به اقتصاد نفت و اقتصاد قطر را وابسته به گاز دانست و تصریح کرد: توجه به یکی از مزیت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 دهه انتظار برای توسعه قدرت اقتصاد دریا پایه در کریدور شمال _جنوب

2 دهه انتظار برای توسعه قدرت اقتصاد دریا پایه در کریدور شمال _جنوب