مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 08:352023-09-30اقتصادي

یک درصد دارو ها وارد می شود


فقط یک درصد دارو ها وارد می شود و امسال نیز بانک مرکزی از تولیدکنندگان دارو حمایت بیشتری برای تولید خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رییس سازمان غذا و دارو با حضور در برنامه صف اول درباره برنامه ها و عملکرد این سازمان به پرسش ها پاسخ داد.

سوال: اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه ایران فارما در کشور ما چیست و چه تعداد شرکت های دارویی داخلی و خارجی در آن مشارکت داشتند؟ محمدی معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو: نمایشگاه ایران فارما که هر ساله برگزار می شود یکی از بزرگترین رویداد های نمایشگاهی است که در حوزه دارو در کشور ما برگزار می شود.

هر سال این رویداد رو به توسعه است یعنی ما امسال بیش از 700 شرکت در این نمایشگاه شرکت کردند که 33 شرکت خارجی بودند که از کشور های مختلف عمده آنها شرکت های هندی و چینی بودند و سایر شرکت هایی که از کشور های دیگر در نمایشگاه حاضر بودند.

ما بیش از 99 درصد بازار دارویی مان در سال 1401 مربوط به دارو های تولیدی بود یعنی بعد از شاید گذشت چند دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ما در حوزه دارو تقریباً می توانیم با افتخار بگوییم که خودکفا شدیم و دارویی نیست که ما توان تولیدش را نداشته باشیم، عمدتاً دارو هایی که در داخل کشور تولید می شوند از همه طبقه بندی های دارویی هستند، محدود دارو های ناد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک درصد دارو ها وارد می شود

یک درصد دارو ها وارد می شود