مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 23:102023-10-04سياسي

امیرعبداللهیان در دیدار خلف اف: زبان صلح و امنیت جایگزین تنش و درگیری در منطقه شود


وزیر امور خارجه در دیدار دستیار ویژه رییس جمهور آذربایجان با اشاره به اراده ایران برای توسعه مناسبات با این کشور گفت: از این پس در این منطقه باید زبان صلح و امنیت جایگزین تنش و درگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خلف خلف اف دستیار ویژه الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان که به تهران سفر کرده، ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به ملاقات اخیرش با الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان در باکو که در تیر ماه و در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد صورت گرفت، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه با جمهوری آذربایجان است.

  وی همچنین خواستار توازن بخشی به جنبه های متنوع روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان در افق پیش رو شد.

رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات اخیر در قفقاز جنوبی و قره باغ اعاده حاکمیت آذربایجان بر قره باغ، ضرورت آغاز فصل نوینی از همکاری های منطقه ای برای استقرار صلح و توسعه اقتصادی در قفقاز را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، جمهوری اسلامی ایران در این راستا آمادگی خود را برای برگزاری نشست وزرای خارجه فرمت 3+3 ( ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان در دیدار خلف اف: زبان صلح و امنیت جایگزین تنش و درگیری در منطقه شود

امیرعبداللهیان در دیدار خلف اف: زبان صلح و امنیت جایگزین تنش و درگیری در منطقه شود