مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:552023-10-08پزشكي

شیوع بیماری های تنفسی در فصل سرما / ضرورت رعایت نکات بهداشتی در دانش آموزان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت آموزش نکات بهداشتی و خودمراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکترمحمدرضا سهرابی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و شروع فصل پاییز معمولا شیوع سرماخوردگی و بیماری های تنفسی نیز افزایش می یابد.

وی افزود: گرچه درحال حاضر در شرایط اضطرار اپیدمی کووید19 نیستیم اما پایان وضعیت اضطراری به معنای پایان کرونا نیست و همچنان خطر ابتلا به کووید و سایر بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا وجود دارد؛ بنابراین توجه به پروتکل های بهداشتی ضروری است.

سهرابی یکی از عوامل مهم و موثر در شیوع سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی را تجمع افراد در زیر یک سقف عنوان کرد و گفت: برای به حداقل رساندن خطر انتقال بیماری های تنفسی شایع، باید تهویه فضاهای سربسته مورد توجه قرار گیرد و در و پنجره ها در فواصل معینی باز شوند تا تهویه هوا به خوبی انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از مربیان و معلمان خواست برای حفظ سلامت کودکان و نوجوانان توجه به آداب بهداشتی و خودمراقبتی را به دانش آموزان بیاموزند.

وی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه و مهد کودک باید بیاموزند هنگام عطسه و سرفه به طور صحیح جلوی دهان و بینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بیماری های تنفسی در فصل سرما / ضرورت رعایت نکات بهداشتی در دانش آموزان

شیوع بیماری های تنفسی در فصل سرما / ضرورت رعایت نکات بهداشتی در دانش آموزان