مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 10:352023-10-02اقتصادي

قدیمی ترین مدرسه تاریخی گیلان مرمت می شود


قدیمی ترین مدرسه دخترانه گیلان که در شهر لاهیجان قرار دارد با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد تومان مرمت و بازسازی می شود.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: قدیمی ترین مدرسه دخترانه گیلان که در شهر لاهیجان قرار دارد با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد تومان مرمت و بازسازی می شود.

ولی جهانی در حاشیه بازدید از قدیمی ترین مدرسه دخترانه گیلان در لاهیجان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مدرسه توحید واقع در خیابان امام خمینی شهر لاهیجان یکی از قدیمی ترین مدارس استان گیلان است که با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز با نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرمت و بازسازی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان افزود: در بازدیدی که به اتفاق مجمع خیرین مدرسه ساز از این مجموعه زیبا و قدیمی که شامل مدرسه تاریخی، ساختمان سرایداری، و سرویس های بهداشتی قدیمی، محوطه حیاط قدیمی داشتیم، مشخص شد مدرسه توحید شهر لاهیجان با توجه به الگوهای معماری بکار رفته می تواند به عنوان یکی از قدیمی ترین مدارس تاریخی گیلان به ویژه شرق استان بوده باشد.

وی بیان کرد: این مدرسه تاریخی در راستای شرقی و غربی و در یک طبقه در داخل محوطه بازی که درختان قدیمی وجود دارد ساخته شده، بازدیدهای میدانی که انجام شد در خصوص تاریخ گذاری اث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین مدرسه تاریخی گیلان مرمت می شود

قدیمی ترین مدرسه تاریخی گیلان مرمت می شود