مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 14:052023-10-16بين الملل

چین خواستار آتش بس و میانجیگری برای توقف حملات رژیم صهیونیستی شد


وزیر خارجه چین امروز (دوشنبه) طی جلسه ای با همتای روسی خود در پکن خواستار آتش بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شد و همچنین خطاب به قدرت های اصلی دنیا گفت که باید برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی با یکدیگر همکاری کنند.

- وزیر خارجه چین امروز (دوشنبه) طی جلسه ای با همتای روسی خود در پکن خواستار آتش بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شد و همچنین خطاب به قدرت های اصلی دنیا گفت که باید برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین به سرگیی لاوروف همتای روسی خود گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید اقدامی انجام دهد و قدرت های اصلی در جهان باید نقشی فعال ایفا کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر خارجه چین نوشت: برقراری آتش بس، بازگرداندن دو طرف به میز مذاکره و ایجاد یک کانال بشردوستانه اضطراری جهت جلوگیری از فاجعه انسانی بیشتر ضروری و حیاتی است.

روسیه و چین که هر دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، گفته اند که مسئله اساسی در این درگیری نبود عدالت برای فلسطینی ها است.

وزارت امور خارجه روسیه درباره نشستی که با وانگ یی برگزار شد، بیان کرد: دو طرف درباره مسائل داخلی و بین المللی از جمله تشدید تنش ها در خاورمیانه به تبادل نظر پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین خواستار آتش بس و میانجیگری برای توقف حملات رژیم صهیونیستی شد

چین خواستار آتش بس و میانجیگری برای توقف حملات رژیم صهیونیستی شد