مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 09:102023-10-12سياسي

تنها 8 درصد مردم آمادگی مقابله با بحران را دارند


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: تهران یکی از پرمخاطره ترین شهرهای جهان است اما در عین حال پژوهشی که در دهه 90 از سوی دانشگاه تهران انجام شد مشخص شد تنها 8 درصد مردم آمادگی مقابله با بحران را دارند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، نشست علمی تخصصی مشارکت شهروندان و مدیریت اجتماع­ محور بحران؛ (فرصت­ها و چالش­ها) شب گذشته در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران با حضور شخصیت­ ها و نمایندگانی از مجموعه­ های متعدد مردمی و حاکمیتی برگزار  شد.

در این نشست، زهرا شمس احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیته اجتماعی شورا گفت: این گروههای میانی و مردمیِ محلی به دلیل آنکه از شبکه پیوندهای عمیق محلی برخوردارند، به خاطر امکان آگاه سازی های گسترده، سرعت اقدامات و انعطاف در بررسی اقدامات، پاسخگویی به نیازها بدون بروکراسی شدید و تشریفات متعدد، نقش بی بدیلی در مدیریت بحران دارند.

وی افزود: کلانشهر تهران در موقعیت و معرض مخاطرات گوناگون قرار دارد و متغیرها و عواملی چون بافت های فرسوده، ساخت و سازهای غیراستاندارد و تراکم های جمعیتی، ضریب آسیب پذیری و خسارت ها را بالاتر می برد.

لذا نیازمند آینده نگری و آینده پژوهی هستیم و از اینجاست که ضرورت های ترویج آموزه های مربوط به مدیریت بحران در بین مردم، بیش از پیش، درک می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 8 درصد مردم آمادگی مقابله با بحران را دارند

تنها 8 درصد مردم آمادگی مقابله با بحران را دارند