مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-01سياسي

کنگره بین المللی پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) آغاز به کار کرد


علم باید موجب تواضع و خشیت شود و همراه با نور باشد، علم مورد نظر پیامبر همراه با به رسمیت شناختن آزادی های علمی است و نتیجه عملی آن به برپایی عدالت در جهان کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان حسین هرسیج، رییس دانشگاه اصفهان صبح امروز در نشست تخصصی پنجمین دوره برگزاری جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های ایران و جهان اسلام است، اظهار کرد: پیامبر، درخصوص علم اشارات زیادی دارد که موجب ارتقا فرهنگ و تمدن جامعه خواهد شد.

  هرسیج افزود: پیامبر بر طلب علم بر مرد و زن اصرار کرده، علم فرامکانی و فرازمانی است بنابراین جویندگان شرقی و غربی دارد و  واجب است و باید از تجربیات همه جهان استفاده کرد چراکه علم خاصیت انباشتگی دارد.

  علمی که برپایی عدالت در جهان کمک می کند رییس دانشگاه اصفهان درخصوص دیگر ویژگی های علم به نافع بودن آن اشاره و تصریح کرد: علم باید موجب تواضع و خشیت شود، علم مورد نظر پیامبر همراه با به رسمیت شناختن آزادی های علمی است و نتیجه عملی آن به برپایی عدالت در جهان کمک می کند.

احیای تمدن نوین اسلامی  وی با اشاره به فراز و فرود تمدن ها در جهان اسلام و غرب می شود، بیان کرد:  در کشورهای اسلامی بعد از قرن شانزدهم شاهد افول تمدنی بودیم و در قرن بیستم به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره بین المللی پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) آغاز به کار کرد

کنگره بین المللی پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) آغاز به کار کرد