مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 14:302023-09-27بين الملل

هانی زاده: ایران باید سریع تر به دنبال احیای جاده ابریشم باشد


یک کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به لزوم اقدام متقابل ایران به تلاش های اخیر آمریکا برای احداث کریدور خاورمیانه به اروپا، گفت: ایران باید هرچه سریع تر به دنبال احیای جاده ابریشم باشد.

- حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش های اخیر آمریکا برای احداث کریدور خاورمیانه به اروپا گفت: با توجه به جدی شدن چین، ایران و برخی کشورهای آسیای میانه برای احیای جاده ابریشم و اینکه این جاده می تواند اقتصاد پویایی برای کشورهای منطقه از جمله ایران و چین رقم بزند، آمریکا و برخی کشورهای منطقه، در صدد احداث یک جاده جایگزین برآمده اند.

هانی زاده ادامه داد: به نظر می رسد که این، یک طرح کاملاً بلندپروازانه و زمان بر است و سقف زمانی برای اجرای این طرح، 20 سال پیشنهاد شده که به نظر می رسد این مسئله، یک رویا پردازی بیش نیست و قابل عملیاتی شدن، نیست؛ به دلیل اینکه 20 سال زمان طول خواهد کشید و هم اینکه احداث یک جاده ریلی زیر دریا بسیار مشکل و پرهزینه است و هدف آمریکایی ها صرفا این است که مسئله شکل گیری و احیای جاده ابریشم به حاشیه رانده شود.

وی تاکید کرد: اگر جاده ابریشم احیا شود، ایران و چین محوری ترین کشورهای این جاده خواهند بود و به همین دلیل، آمریکایی ها در صدد این هستند که رژیم صهیونیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هانی زاده: ایران باید سریع تر به دنبال احیای جاده ابریشم باشد

هانی زاده: ایران باید سریع تر به دنبال احیای جاده ابریشم باشد