مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 17:102023-09-30بين الملل

ارمنستان خواستار پیوستن نیروهای قره باغ به ارتش این کشور


معاون وزیر دفاع ارمنستان گفت این کشور مایل است نظامیان سابق منطقه قره باغ که اکنون در بین آوارگان هستند، به نیروهای مسلح ارمنستان بپیوندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آرمن سرکیسیان معاون وزیر دفاع ارمنستان گفت این کشور مایل است نیروهای سابق ارتش دفاعی قره باغ که اکنون در بین آوارگان اجباری هستند که وارد ارمنستان می شوند ، به نیروهای مسلح ارمنستان برای خدمت نظامی بپیوندند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازآرمن پرس سرکیسیان در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: واقعاً مایلیم سربازان [سابق] ارتش دفاعی به وزارت دفاع ارمنستان برای خدمت بپیوندند زیرا آن ها هموطنان ما هستند و می توانند تجربیات و دانش نظامی خود را در اختیار نیروهای مسلح ارمنستان قرار دهند.

  این مقام ارمنستانی در ادامه با بیان این که وزارت دفاع باید مطالعه ای در این زمینه انجام دهد، افزود: اشتغال آوارگان اجباری از منطقه قره باغ از اولویت های وظایف بشردوستانه است.

  ارمنستان اعلام کرده بیش از 100 هزار نفر از منطقه قره باغ کوهستانی گریخته اند که به این معناست که تقریباً کل جمعیت ارامنه این منطقه که برآورد می شود 120 هزار نفر بوده اند، آن را ترک کرده اند.

جمهوری آذربایجان می گوید می خواهد این منطقه را بار دیگر ادغام کند و از ساکنان ارمنی آن خواسته این منطقه را ترک نکنند اما گفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمنستان خواستار پیوستن نیروهای قره باغ به ارتش این کشور

ارمنستان خواستار پیوستن نیروهای قره باغ به ارتش این کشور