مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 07:252023-09-25اقتصادي

چالشهای فرش دستبافت از زبان یک تولیدکننده


بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان به ویژه در حوزه فرش به عدم همکاری بانک ها برمی گردد.

- ایسنا/آذربایجان غربی یک تولید کننده فرش در ارومیه گفت: بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان به ویژه در حوزه فرش به عدم همکاری بانک ها برمی گردد.

زینب آقایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت خود در تعاونی تهیه و تولید انواع فرش دستبافت خالص ابریشمی وپشم در متراژ متفاوت، افزود: در حال حاضر 34نفر بصورت مستقیم و 48نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند که درصورت تزریق اعتبار و توسعه شرکت میتوان تعداد اشتغال را افزایش داد.

وی باتاکید به اینکه فرش های تولید شده در این واحد به سایر استان ها صادر و سپس به کشورهای مختلف صادر می شود، یاد آور شد: با وجود اینکه حمایت از شرکت ها و تعاونی ها مورد تاکید مقامات بالا است لذا برای توسعه تولید به وام و تسهیلات کم بهره بانکی نیازمند هستیم.

آقایی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات و بالا رفتن هزینه های تولید کارفرمایان چندان راغب به بیمه تامین اجتماعی کردن بافندگان فرش نیستند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات تعاونی ها به ویژه در بخش فرش این است که برای دریافت تسهیلات از طریق اتاق تعاون به بانک ها معرفی می شویم اما چون کارگران بیمه تامین اجتماعی نیستند و گاها بیمه روستایی و عشایری دارند، تسهیلات پرداخت نمی کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالشهای فرش دستبافت از زبان یک تولیدکننده

چالشهای فرش دستبافت از زبان یک تولیدکننده