مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 19:552023-10-21اقتصادي

چاه های غیرمجاز اطراف تخت جمشید و نقش رستم از مدار بهره برداری خارج شد


به دستور دادستان شهرستان مرودشت چاه های غیرمجاز در حریم میراث جهانی تخت جمشید و نقش رستم پُر و از مدار بهره برداری خارج شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مرودشت،  خشکسالی و برداشت بی رویه آب نتیجه سیاست های گذشته در اراضی دشت مرودشت بود که باعث ایجاد تَرَک ها، ایجاد فروچاله و اسفنجی شدن بافت خاک و نهایتا نشست سطح عمومی دشت شد.

  این تهدیدها چنان آشکارا، مجموعه نقش رستم و مجموعه میراث جهانی تخت جمشید را به مخاطره انداختند که نیازمند یک راهکار اجرایی جهت صیانت از این میراث گرانبهای بشری است.

اما در جهت صیانت از مواریث گذشتگان در این دشتِ کهن، دادستان شهرستان مرودشت با صدور احکامی فوری، نسبت به برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی هشدار داد و نسبت به مسلوب المنفعه شدن چاههای غیرمجاز اقدام کرد.

اسماعیل سیاوش پور در این باره گفت: در راستای برخورد با جرایم در حوزه حفر و بهره برداری غیرمجاز چاه های کشاورزی از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 حلقه چاه غیرمجاز مستندا به مقررات قانون توزیع عادلانه آب و سایر قوانین با همکاری یگان انتظامی شهرستان وعوامل منابع آب شهرستان مرودشت با درنظر گرفتن اولویت فنی واجتماعی پر و مسلوب المنفعه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاه های غیرمجاز اطراف تخت جمشید و نقش رستم از مدار بهره برداری خارج شد

چاه های غیرمجاز اطراف تخت جمشید و نقش رستم از مدار بهره برداری خارج شد