مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 10:102023-10-02سياسي

روایتی از زندگی «شهیدحسنی نراقی» پدر بیهوشی نوین ایران ملقب به خواجه ثنایی زمان


شهید ولی الله حسنی نراقی از شهدای مدافع سلامت و پدر بیهوشی نوین ایران ملقب به خواجه ثنایی زمان است که در طول چهل سال فعالیت خالصانه خود موفق به تربیت 700 متخصص بیهوشی شد، -  خبرگزاری فارس ـ حمیدرضا جلالی؛ ولی الله حسنی  پدر بیهوشی نوین ایران  اول اردیبهشت 1334 در شهر 7 هزار ساله تاریخ و فرهنگ نراق از توابع شهرستان دلیجان دیده به جهان گشود.

بعد از گذشت چند ماه از تولد ولی الله، خانواده وی از شهر نراق به تهران نقل مکان کردند و ولی الله در کنار تحصیل در کارگاه کفش دوزی کنار پدر کار کرد و سپس در چاپخانه نشر کتاب به عنوان صحاف گذراند.

وی پس از اخذ دیپلم طبیعی از دبیرستان ادیب تهران، در رشته کارشناسی علوم تغذیه در دانشگاه مشهد رضوی پذیرفته و پس از آن در دانشگاه شیراز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته بیوشیمی به تحصیل پرداخت.

ولی الله حسنی به دلیل علاقه به رشته پزشکی در سال 1357 در دانشگاه علوم پزشکی ایران رشته پزشکی فارغ التحصیل شد و برای ادامه تحصیل در تخصص بیهوشی و اسکرین شیپ درد وارد دانشگاه ایالت پنسیلوانیا در غرب فیلادلفیا ایالات متحده آمریکا شد و پس از آن در دانشگاه تهران فلوشیپ مراقبت های ویژه را دریافت کرد.

    پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی، تحصیل در رشته تخصصی بیهوشی را در سالهای دفاع مقدس با موفقیت به پایان رساند و خدمات ارزن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از زندگی «شهیدحسنی نراقی» پدر بیهوشی نوین ایران ملقب به خواجه ثنایی زمان

روایتی از زندگی «شهیدحسنی نراقی» پدر بیهوشی نوین ایران ملقب به خواجه ثنایی زمان