مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 14:052023-10-08سياسي

ثبت مالکیت بیش از 10 هزار هکتار اراضی وقفی کشور در سال جاری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، مجتبی باقرزاده در همایش متولیان موقوفات استان با اشاره به تقارن هفته وقف در سال جاری با هفته وحدت، اظهار کرد: وقف می تواند محوری برای وحدت باشد، چرا که به عنوان وجه مشترکی در جهان اسلام است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، افزود: وقف به عنوان یکی از بزرگترین آموزه های اسلام است، در حدیث مشهور نبوی به این تعریف شده که منافع هر چیزی که به مردم برسد وقف است که الان با پیشرفت تکنولوژی معانی مختلفی دارد، همچون سهام برخی از شرکت ها، حقوق معنوی و غیره.

باقرزاده وقف را پشتوانه مردمی در جهت رفع نیازهای جامعه دانست و افزود: وقف همیشگی بوده و زندگی با آیندگان است، در واقه زیباترین تجلی ایثار و ماندگارترین صدقه جاریه از مردم برای مردم است.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به فراخور نیازهای هر جامعه موقوفاتی اتفاق افتاده که ما میراث دار آن ها هستیم، پس موقوفات باید در نقش مشکلات امروز جامعه نقشآفرینی کنند، اولین گام این است که خروجی وقف در همان وقوع ملک وقف مشاهده شود.

این مسوول اجرای امینانه نیت واقفین بزرگترین ترویج و تبلیغ وقف دانست و از سیستم حمایت و نظارتی توسط اوقاف خبر داد و افزود: ماهیت اداره موقوفات باید از سیستم سنتی خارج شود، الان باید از سیستم اجاره داری خارج شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مالکیت بیش از 10 هزار هکتار اراضی وقفی کشور در سال جاری

ثبت مالکیت بیش از 10 هزار هکتار اراضی وقفی کشور در سال جاری