مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 16:502023-09-23اقتصادي

ایران به جمع تولیدکنندگان بزرگ اوپک بازگشت


تولید و سرمایه گذاری از جمله چالش های وزارت نفت دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار بود که در کمتر از دو سال، با باورپذیری و تکیه بر توان داخلی، موفق به عبور از این چالش و ایستادن در کنار غول های تولیدکننده نفت اوپک شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، تولید نفت در سال 1400حدود 2 میلیون بشکه در روز بود و همین موضوع به تنزل جایگاه ایران در میان غول های نفتی جهان منجر شده بود.

حل این معضل با روی کار آمدن دولت سیزدهم در اولویت قرار گرفت تا آنجا که جواد اوجی هنگام نشستن بر کرسی هدایت وزارت نفت، ضمن تشریح برنامه های خود در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: حداکثر ظرفیت نفت خام و میعانات گازی پالایشگاه ها اکنون نزدیک به 2 میلیون و 200 هزار بشکه است که ان شاءالله کف این ظرفیت به 3 میلیون و 400 تا 3 میلیون و 500 هزار بشکه در روز می رسد.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت مطلوبی در مخازن نفتی دارد و بیش از 150 میلیارد بشکه نفت قابل برداشت داریم که اگر بنا را بر تولید صیانتی از این مخازن بگذاریم ظرفیت خوبی هم در حوزه تولید خواهیم داشت که با برنامه های بخش بالادست، بی شک ظرف چهار تا پنج سال آینده افزایش ظرفیت تولید نفت اتفاق می افتد (هم در میدان های مشترک و هم میدان های مستقل) که با افزایش ظرفیت تولید می توانیم ظرفیت پالایشی کشور را افزایش دهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به جمع تولیدکنندگان بزرگ اوپک بازگشت

ایران به جمع تولیدکنندگان بزرگ اوپک بازگشت