مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 07:302023-10-07بين الملل

هلاکت 120 تن از عناصر الشباب در عملیات نظامی


منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، در عملیات ارتش سومالی در مرکز و جنوب این کشور 120 تن از عناصر گروه تروریستی الشباب به هلاکت رسیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی سومالی (سونا)، 120 عضو الشباب در جریان عملیات نظامی ارتش در اقلیم ماداگ واقع در مرکز و شبل میانه واقع در جنوب شرقی سومالی به هلاکت رسیدند.

داوود اویس جامع وزیر اطلاع رسانی سومالی تایید کرد که 100 تن از نیروهای الشباب از جمله شماری از سرکرده های این گروه در عملیات نظامی ارتش در اقلیم ماداگ کشته شدند.

وی با اشاره به کشف مقادیری سلاح و مهمات متعلق عناصر الشباب در این عملیات گفت که پس از حمله نیروهای نظامی، عناصر این گروه تروریستی متواری شدند.

بر اساس این گزارش، در عملیات دیگری در اقلیم شبل میانه 20 تن از عناصر گروه تروریستی الشباب کشته شدند.

الشباب یک گروه مسلح وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات های تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را انجام داده است.

سومالی از زمان تأسیس گروهک تروریستی الشباب در سال 2004 درگیر جنگ با این گروهک است که تعداد عناصر آن در سال 2014 میلادی بین 7 تا 9 هزار نفر برآورد شده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا و همچنین مردم عادی در موگادیشو پایتخت سومالی حمله کرده و چند ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلاکت 120 تن از عناصر الشباب در عملیات نظامی

هلاکت 120 تن از عناصر الشباب در عملیات نظامی