مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 10:002023-10-09دانش

کنکوری ها! ضرایب را ببینید و دروس عمومی را جدی بگیرید


سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام 3-3-6 در گروه های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال 1403 به میزان 50 درصد با تأثیر قطعی است بنابراین نمرات پایه دوازدهم برای کنکوری های 1403 اهمیت بسیاری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جزییات عناوین و میزان ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 1404-1403 از طریق آزمون سراسری سال 1403 مشخص شده است.

با نگاهی به میزان ضرایب دروس سوابق تحصیلی(اینجا ) می توان متوجه شد که اتفاقا اهمیت دروس عمومی برای قبولی در کنکور بسیار بالاست و داوطلبان کنکور نباید با نگاه حذف دروس عمومی از کنکور، این دروس را کمرنگ درنظر بگیرند چرا که این دروس نیز به اندازه دروس تخصصی و حتی بیشتر در نمره کنکورشان تاثیر دارد.

همچنین اهمیت نمرات پایه دوازدهم نیز برای کنکوری های سال 1403 بسیار زیاد است چرا که سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام 3-3-6 در گروه های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال 1403 به میزان 50 درصد با تأثیر قطعی است.

همچنین میزان تأثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی - واحدی در این گروه ها، 37.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنکوری ها! ضرایب را ببینید و دروس عمومی را جدی بگیرید

کنکوری ها! ضرایب را ببینید و دروس عمومی را جدی بگیرید