مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 14:452023-10-17بين الملل

سفر نماینده چین به خاورمیانه در پی درخواست آمریکا


وزارت امورخارجه چین نماینده خود در امور خاورمیانه را برای گفت وگو درباره جنگ حماس و رژیم صهیونیستی به منطقه می فرستد تا پکن از نفوذ خود در میان بازیگران منطقه ای همچون ایران و عربستان برای کاهش خصومت ها استفاده کند.

- وزارت امورخارجه چین نماینده خود در امور خاورمیانه را برای گفت وگو درباره جنگ حماس و رژیم صهیونیستی به منطقه می فرستد تا پکن از نفوذ خود در میان بازیگران منطقه ای همچون ایران و عربستان برای کاهش خصومت ها استفاده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از آنکه دولت آمریکا از پکن خواست تا از نفوذ خود برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه به منطقه استفاده کند، جون ژای نماینده وزارت امورخارجه چین در امور خاورمیانه قرار است در هفته جاری برای رایزنی درباره این مساله به منطقه سفر کند.

واشنگتن گفته که امیدوار است روابط دوستانه چین با ایران که از حماس حمایت می کند به آرام کردن درگیری ها، به ویژه پس از آن که پکن در اوایل سال جاری با میانجی گری به حصول توافقی میان تهران و ریاض برای عادی سازی روابط میان آنها کمک کرد، منجر شود.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که اسراییل در حال تدارک حمله زمینی به نوار غزه است، ایران نسبت به اقدام پیشگیرانه احتمالی هشدار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر نماینده چین به خاورمیانه در پی درخواست آمریکا

سفر نماینده چین به خاورمیانه در پی درخواست آمریکا