مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 08:252023-10-05اجتماعي

کمبود 50 هزار معلم ورزش در مدارس


به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گرچه در حال حاضر حدود 37 هزار مربی تربیت بدنی در کشور داریم اما با کمبود 50 هزار معلم ورزش در مدارس مواجه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مدت هاست که وزارت آموزش و پررش با کمبود مربی تربیت بدنی در مدارس مواجه است و از این رو برای جبران این خلأ دوره های آموزشی ورزشی برای آموزگاران ابتدایی برگزار می کند تا این معلمان وظیفه زنگ ورزش دانش آموزان را نیز بر عهده بگیرند و اینگونه بخشی از خلأ موجود رفع شود.

پیش از این وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود حدود هفت میلیون دانش آموز بدون معلم ورزش هستند که عمده این هفت میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی قرار دارند و می توان گفت در متوسطه اول و دوم چالش کمبود مربی ورزش جدی نیست.

علیرغم اینکه فعالیت تربیت بدنی به طور حتم به دلیل حساسیت بالا نیاز به مربی متخصص و فارغ التحصیل این رشته دارد، بعضا مدارس مجبورند درس تربیت بدنی و زنگ ورزش بچه ها را به معلمی که تخصص و مدرکی در رشته تربیت بدنی ندارد، بسپارند و همچنان خبری از جذب و یا تخصیص سهمیه هایی برای استخدام معلم ورزش از طریق ماده 28 در مدارس نیست.

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه با مدریت منابع انسانی می توان بخشی از کمبود م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 50 هزار معلم ورزش در مدارس

کمبود 50 هزار معلم ورزش در مدارس