مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 08:052023-10-15اقتصادي

نابینایان بی صدا فریاد می زنند!


قریب به 850 هزار نفر دارای آسیب بینایی در ایران زندگی می کنند که 150 هزار نفر از آن ها نابینای مطلق هستند، در این بین نیاز به تجهیزات مدرن و روزآمد از یک سو و حمایت های بیمه ها و سازمان های حمایتی از این طیف پررنگ تر از سایر نیازها است.

- گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی امیری پور: حدود 850 هزار نفر دارای آسیب بینایی در ایران زندگی می کنند که به طور متوسط 4میلیون خانواده ایرانی با چالش های پیش روی نابینایان روبرو هستند، در این بین سازمان بهزیستی توانسته حدود 240 هزار نابینا را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد و از مزایای این سازمان برخوردار شوند.

 عمده چالش هایی که نابینایان با آن روبرو هستند را می توان بی توجهی سازمان ها به اشتغال نابینایان، برخوردار نبودن از بیمه های عمر، حادثه و بازنشستگی های دیر هنگام، گرانی تجهیزات، مستمری کم نهادهای حمایتی،و .

دانست، امروز به بهانه روز عصای سفید، روز روشن دلان با منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان ایران صحبت کردیم تا به همین بهانه به چالش ها،ظرفیت ها و نگرش های جامعه درباره نابینایان بپردازیم.

دولت مکلف به تأمین نیازهای برابر برای نابینایان فارس: در نگاه نخست مهمترین پدیده ها و چالش هایی که جامعه نابینایان ایران با آن روبرو هستند چیست، لطفا در این باره توضیح بفرمایید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابینایان بی صدا فریاد می زنند!

نابینایان بی صدا فریاد می زنند!