مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 16:002023-10-15سياسي

افزایش ظرفیت آب گذری رودخانه های گلستان


مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در قالب قرارگاه لایروبی شهید لولایی 40 بازه از رودخانه های گلستان به طول 96 کیلومتر لایروبی و 743 هزار مترمکعب از رسوبات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، علی اصغر خسروی، بعدازظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با ابتکار عمل سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین استاندار گلستان، قرارگاه لایروبی شهید لولایی در گلستان تشکیل شد تا با استفاده از ظرفیت های داخلی استان و استان های هم جوار مانند سمنان، اصفهان و خراسان شمالی لایروبی رودخانه های اولویت دار استان انجام شود.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: در مجموع سه هزار و 200 کیلومتر رودخانه در گلستان وجود دارد که بخش هایی از شهرها و روستاها و تأسیسات زیربنایی عبور می کند.

وی بیان کرد: باتوجه به هزینه بالای لایروبی، بخش های مذکور در اولویت لایروبی قرار داشته و انجام این کار سالیانه بالغ بر دو هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خسروی اضافه کرد: با استفاده از اعتبارات ابلاغی سال 1401، 60 کیلومتر از نقاط دارای اولویت رودخانه های گرگان رود، اترک و کانال های آب رسان به تالاب سدهای نوار مرز لایروبی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت آب گذری رودخانه های گلستان

افزایش ظرفیت آب گذری رودخانه های گلستان