مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 18:552023-10-05اقتصادي

وجود بیش از 500 مزرعه تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری


رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان بیش از 500 مزرعه تولید آبزیان وجود دارد و از این نظر در کشور دارای رتبه نخست تولید آبزیان و ماهی های سردابی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر عصر امروز در شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 250 هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت محصولات کشاورزی می رود، گفت: وزن محصولات کشاورزی تولید شده در استان یک میلیون و 650 هزار تن است همچنین 90 هزار بهره بردار در اراضی کشاورزی مشغول به کار هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان بیش از 500 مزرعه تولید آبزیان وجود دارد و از این نظر در کشور دارای رتبه نخست تولید آبزیان و ماهی های سردابی هستیم.

وی با بیان اینکه زنجیره شیلات در چهارمحال و بختیاری 10 هزار میلیارد تومان ارزش ریالی دارد، افزود: در این استان 400 مزرعه فعال پرورش ماهی وجود دارد، نکته قابل توجه این است که وجود شیلات در استان موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هفت هزار و 500 نفر شده است.

برزگر به تولید 70 درصد میگو و 40 درصد آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: ماهیان سردابی تولید شده در استان به عراق، ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 500 مزرعه تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری

وجود بیش از 500 مزرعه تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری