مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 14:402023-10-08سياسي

از مرد در سایه جبهه مقاومت چه می دانید؟ (+عکس)


هفت سال فرماندهی او در سپاه لبنان و نیروی قدس نیز از مسئولیت های پراهمیت اوست که دست اندرکاران امر هم سخن هستند که در زمان فرماندهی او نیروی جبهه مقاومت حزب ­الله لبنان به رشد تکاملی رسید که به ­خصوص­ می توان گفت حزب الله لبنان در این مدت، - کتاب سربلند میدان متشکل از 19 فصل است که از تولد تا شهادت سردار حجازی را روایت کرده­ است.

سید محمد حجازی از 17 سالگی به نهضت امام خمینی (ره) پیوست، 19 سال بیشتر نداشت که به دست ساواک دستگیر شد و به زندان رفت.

تهیه و پخش اعلامیه، ملاقات با علمای مبارزی که تبعید شده بودند، حضور در فلسطین و ورود اسلحه به کشور برای مبارزین انقلابی از اقدامات شجاعانه او بود که با همراهی برادر بزرگترش در اوج خفقان شاهنشاهی و در زمانی که شاید کمتر کسی به دنبال مبارزه با طاغوت بود، انجام می داد.

سردار حجازی؛ دوران دانشجویی و جنگ تحمیلی سردار حجازی در سال 1354 در رشته مکانیک دانشگاه اصفهان قبول شد ولی یک سال از دوران دانشجویی اش بیشتر نگذشته بود که دستگیر شد و بعد از چهار ماه حبس و شکنجه آزاد و پس از آزادی به قم رفت و شروع به خواندن درس طلبگی در مدرسه حقانی شد.

به صلاح دید شهید بهشتی علاوه بر درس طلبگی دوباره کنکور داد و در سال 1357 در دانشگاه اصفهان در رشته اقتصاد قبول شد؛ اما با پیروزی انقلاب هر دو را رها کرد و به پاسدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مرد در سایه جبهه مقاومت چه می دانید؟ (+عکس)

از مرد در سایه جبهه مقاومت چه می دانید؟ (+عکس)