مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 08:302023-10-17دانش

59 استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان دو درصد برتر جهان


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از قرار گرفتن 59 عضو هیأت علمی این دانشگاه در جمع 2 درصد دانشمندان برتر دنیا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزامروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس عملکرد استنادی یکساله در سال 2022، تعداد 2138 پژوهشگر از کشورمان در میان تعداد کل 210.

198 پژوهشگر بین المللی حضور دارند و در میان دانشگاه های وزارت علوم، دانشگاه های تهران، علم و صنعت و تبریز بیشترین محقق دو درصد پر استناد را از نظر عملکرد یکساله دارند.

وی افزود: بر اساس این گزارش دانشگاه  تهران با 106 نفر، دانشگاه علم و صنعت با 64 نفر و دانشگاه تبریز با 59 نفر هیات علمی بیشترین محققان دو درصد دانشمندان برتر دنیا را دارند.

شیری گفت:  اسامی 59 عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از 21 دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، 800 نفر عضو هیات علمی، بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و 457 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین الم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

59 استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان دو درصد برتر جهان

59 استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان دو درصد برتر جهان