مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 08:552023-10-07پزشكي

هر تاخیر گفتاری نشانه اوتیسم نیست


کودک مبتلا به اوتیسم از نظر کلامی دچار مشکل است، این کودک یا کلام ندارد یا در مقایسه با همسالان شان دچار تاخیر کلامی هستند، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک گفتار درمانگر اظهار کرد: کودک مبتلا به اوتیسم از نظر کلامی دچار مشکل است، این کودک یا کلام ندارد یا در مقایسه با همسالان شان دچار تاخیر کلامی هستند، و یا کلام دارند اما معنی ‎دار نیست و کلام دیگران را تکرار یا اکو می کنند.

اما هر تاخیرگفتاری نشانه از اوتیسم نیست.

معصومه امیرخانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اوتیسم نوعی اختلال رفتاری عصبی است که با اختلالاتی همچون مشکلات ارتباطی و تعامل اجتماعی مشخص می شود، امروزه دیگر تصویری که از یک کودک مبتلا به اوتیسم داریم، یک فرد ناتوان و گوشه گیر نیست بلکه باید بدانیم که اوتیسم طیف گسترده ای از علائم را به همراه دارد.

این گفتاردرمانگر با تاکید بر اینکه هرگز کودک خود را نباید با سایر کودکان مقایسه کنیم، افزود: هر کودکی زبان را با سرعت مخصوص خود فرا می‎ گیرد.

وی ادامه داد: کودک مبتلا به اوتیسم از نظر کلامی دچار مشکل است، این کودک یا کلام ندارد یا در مقایسه با همسالانش دچار تاخیر کلامی است، و یا کلام دارند اما معنی ‎دار نیست و کلام دیگران را تکرار یا اکو می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر تاخیر گفتاری نشانه اوتیسم نیست

هر تاخیر گفتاری نشانه اوتیسم نیست