مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 07:052023-09-28بين الملل

طرح پیشنهادی ژاپن برای احیای مذاکرات هسته ای چیست؟


یک کارشناس مسائل بین الملل ملاقات ها و رایزنی ها در نیویورک میان ایران و اروپا را در راستای تبادل پیام بین طرف ها ارزیابی کرد.

- در یک هفته اخیر ملاقات ها و دیدارهایی میان نمایندگان ایران و سه کشور اروپایی عضو برجام و نیز نماینده اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل انجام شد.

این دیدارها بعد از آن انجام شد که ایران و آمریکا توانستند مذاکرات مربوط به تبادل زندانیان دو تابعیتی را بالاخره به انجام برسانند.

بر اساس توافق میان ایران و آمریکا، پنج جاسوس آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی ایران به 6 میلیارد دلار منابع بلوکه شده در کره جنوبی تبادل شدند.

کارشناسان و تحلیل گران بر این باورند فضای مثبت ایجاد شده پس از این توافق امیدها برای بازگشت طرف ها به میز مذاکرات احیای برجام را افزایش داده و ممکن است گفت وگوها در نیویورک به ایجاد روزنه هایی برای گشایش باب مذاکرات منجر شود.

در همین حال حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرگزاری کیودو ژاپن گفت که ژاپن ابتکاری را برای احیای توافق هسته ای پیشنهاد کرده است.

طبق گفته این خبرگزاری، امیرعبداللهیان با ابراز اینکه ما از نقش سازنده ژاپن در احیای توافق هسته ای حمایت می کنیم ، افزود: هرگونه ابتکار ژاپن که با منافع ایران همسو باشد، از سوی تهران مثبت تلقی خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پیشنهادی ژاپن برای احیای مذاکرات هسته ای چیست؟

طرح پیشنهادی ژاپن برای احیای مذاکرات هسته ای چیست؟