مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 11:552023-10-15اقتصادي

جدیدترین برنامه های عربستان برای حج آینده


عربستان برنامه ریزی برای حج تمتع آینده را آغاز و در جلسات اخیر به کاهش تصدی گری دولت ها در اعزام زائران و تقلیل عوامل اجرایی حج کشورها اشاره کرد.

- حج تمتع 1402 کاهش 1000 نفری عوامل حج گذشته در سال های گذشته سهمیه عوامل حج تمتع برای کشورها سه درصد سهمیه حجاج آن کشور بود؛ به طوری کهan> از هر 100 هزار حاجی فقط سه هزار نفر به عنوان عوامل پذیرفته شده و ویزای رایگان برای آن ها صادر می شود.

با وجود سهمیه عوامل حج که در سازمان همکاری های اسلامی مصوب شده است، اما در سال های گذشته تعداد عوامل حج ایران بیش از تعداد مصوب بوده و همین امر هزینه اضافی به زائران خانه خدا تحمیل کرده است؛ تا جایی که در برخی سال ها تعداد عوامل حج تمتع به بیش از هشت درصد هم می رسید.

با این وجود، سال گذشته با توجه به گرانی سفر حج تمتع و بالارفتن هزینه ها، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به کاهش عوامل اجرایی و ستادی اشاره کرد و امسال حدود یک هزار نفر از عوامل حج تمتع نسبت به سال های گذشته کاهش یافت.

امسال عوامل حج حدود 2 درصد کمتر اعزام شدند علاوه بر این، مقام معظم رهبری نیز خواستار کاهش تعداد کارگزاران حج شده بودند که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاهش تعداد کارگزاران در حج امسال از 7.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین برنامه های عربستان برای حج آینده

جدیدترین برنامه های عربستان برای حج آینده