مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 09:352023-09-23اقتصادي

خسارت 98 میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی گیلان


رییس جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به خسارت دیدن بیش از 95 درصد برنامه کشت دوم در شهرستان آستارا، گفت: نزدیک به 98 میلیارد تومان به بخش کشاورزی دو شهرستان سیل زده آستارا و تالش خسارت وارد شده است.

- صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع سیلاب در شهرستان های آستارا و تالش، اظهار کرد: بارش شدید باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، خسارت هایی را در بخش کشاورزی استان گیلان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در جریان بلایای طبیعی متحمل خسارت های زیادی می شود، افزود: بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی و در نهایت امنیت زیستی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، شهرستان آستارا را دارای 3200 هکتار شالیزار دانست که تاکنون بخش عمده آن برداشت شده و عنوان کرد: برداشت محصول برنج در حدود 6 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان باقی مانده بود که به دنبال وقوع سیلاب، دچار خسارت شد و 1.

6 هکتار آن کاملا از بین رفت.

محمدی با بیان اینکه نیمی از جوجه ریزی های انجام شده در یک واحد مرغداری 20 هزار قطعه ای از بین رفت، خاطرنشان کرد: نزدیک به چهار تن خوراک دام مرغ نیز دچار آبگرفتگی شد و از بین رفت؛ همچنین شاهد تلف شدن 16 راس دام سنگین و 46 راس دام سبک بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 98 میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی گیلان

خسارت 98 میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی گیلان