مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 13:002023-10-09اقتصادي

به احیای دریاچه ارومیه امیدواریم/ آب دریا تا پایان 1403 به زاهدان می رسد


سخنگوی صنعت آب با تاکید بر اینکه نسبت به احیای دریاچه ارومیه امیدوار هستیم و اقداماتی را در این راستا در دستور کار قرار داده ایم، اظهار کرد: - سخنگوی صنعت آب با تاکید بر اینکه نسبت به احیای دریاچه ارومیه امیدوار هستیم و اقداماتی را در این راستا در دستور کار قرار داده ایم، اظهار کرد: در طرح بلندمدت آبرسانی به بخش های مختلف سیستان و بلوچستان از دریا هدف گذاری شده و تا پایان سال آینده آب دریا به زاهدان می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عیسی بزرگ زاده امروز در نشستی خبری در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: اخیرا خبری را در یکی از استان ها در خصوص رکورد تولید سیب منتشر شد موضوعی که نقدهای زیادی به همراه داشت.

وی اضافه کرد: تولید سیب در حوزه دریاچه ارومیه افتخار نیست در حال حاضر 57 درصد مصرف آب کشاورزی در این حوزه برای تولید سه محصول غیرراهبردی سیب، جغندرقند و یونجه تخصیص داده می شود که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی صنعت آب با تاکید بر لزوم اصلاح سبک مصرف آب در حوزه دریاچه ارومیه اظهار کرد: باید شرایط تغییر یابد به گونه ای که کشت محصولات غیرراهبردی انجام نشود با این حال نسبت به احیای دریاچه ارومیه امیدواریم و باید سبک مصرف آب را نیز اصلاح کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به احیای دریاچه ارومیه امیدواریم/ آب دریا تا پایان 1403 به زاهدان می رسد

به احیای دریاچه ارومیه امیدواریم/ آب دریا تا پایان 1403 به زاهدان می رسد