مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 13:552023-10-15اجتماعي

احیای تالاب های از دست رفته چهارمحال و بختیاری نیازمند مطالعات جدی است


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: اگر بخواهیم موضوع احیای تالاب های نازی، جونقان و خانمیرزا را در دستور کار قرار دهیم قطعاً نیاز به مطالعات جدی و تامین اعتبار دارد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: اگر بخواهیم موضوع احیای تالاب های نازی، جونقان و خانمیرزا را در دستور کار قرار دهیم قطعاً نیاز به مطالعات جدی و تامین اعتبار دارد.

سعید یوسف پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شرایط حفاظت تالاب های استان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، اظهار کرد: به لحاظ وضعیت منابع آبی تالاب های استان در وضعیت مطلوبی هستند، تالاب گندمان که از سال 90 بعد از دو دهه خشکی فرایند احیای آن آغاز و در پنج فاز اجرایی ادامه داشته که اکنون جزو بهترین ایستگاه های تالابی احیا شده غرب آسیا و یکی از بهترین سایت های پرنده نگری غرب آسیا و خاورمیانه محسوب می شود.

وی ادامه داد: تالاب چغاخور نیز به لحاظ پرندگان مهاجر وضعیت خوبی را داراست، همچنین سایر تالاب ها از جمله سولگان، علی آباد، چاله تر و چاله خشک از وضعیت خوبی برخوردارند، از طرفی تالاب دهنو پس از 20 سال خشکی، سال گذشته با هدایت روان آب های فصل بارش،به صورت فصلی احیا و شاهد حضور پرندگان مهاجر و زادآوری آن ها بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای تالاب های از دست رفته چهارمحال و بختیاری نیازمند مطالعات جدی است

احیای تالاب های از دست رفته چهارمحال و بختیاری نیازمند مطالعات جدی است