مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 20:552023-10-17سياسي

تصویب توافقنامه استرداد مجرمین ایران و بلاروس


معاون اول رییس جمهور در ادامه سفر خود به بلاروس با روسای مجالس این کشور دیدار و بر ایجاد حمایت های قانونی از گسترش همکاری های اقتصادی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، محمد مخبر با حضور در محل مجلس نمایندگان جمهوری بلاروس در جلسه ای با مسئولان مجالس این کشور به تحریم های غرب علیه دو کشور ایران و بلاروس اشاره و تاکید کرد: ایران با مدیریت تحریم ها توانست فرصتی برای پیشرفت و خودکفایی بوجود آورد.

جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های قابل توجهی در حوزه های مختلف فناوری، پزشکی، نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی داشته که بخش عمده ای از این توانمندی ها با تکیه بر توان داخلی و دانش بومی صورت پذیرفته است و ما اکنون جزء کشورهای پیشرفته در این حوزه ها هستیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه 97 درصد نیاز دارویی ایران در داخل تامین می شود، افزود: آمادگی داریم این تجارب را به بلاروس منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه حجم روابط اقتصادی دو کشور تناسبی با ارتقای روابط سیاسی ندارد، گفت: در مذاکرات انجام شده در این سفر موانع پیش روی تفاهمات امضا شده در سفر رییس جمهوری بلاروس به ایران بررسی و برطرف شده است و برای فعال تر شدن بخش خصوصی دو کشور و استفاده از ارزهای ملی و دلارزدایی تفاهمات خوبی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب توافقنامه استرداد مجرمین ایران و بلاروس

تصویب توافقنامه استرداد مجرمین ایران و بلاروس