مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 14:102023-10-09بين الملل

20 استان کشور تحت تاثیر رخداد پدیده های حدی


افزایش رخداد پدیده های حدی به دنبال تغییر اقلیم موجب بارش ها و وقوع سیل بی سابقه در پاکستان شد و بیش از 20 استان ایران نیز تحت تاثیر این پدیده قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، سحر تاجبخش در کنفرانس بین المللی طوفان های گرمسیری اقیانوس هند با اشاره به اینکه ایران به طور گسترده تحت تاثیر توفان های حاره ای نیست، اظهار کرد: به دلیل تغییر اقلیم و افزایش وقوع این طوفان ها در منطقه دریای عمان، کشورهایی مثل ایران هم که در سواحل اقیانوس ها قرار ندارند، تحت تاثیر مخاطرات آن قرار می گیرند و این موضوع ضرورت همکاری های منطقه ای برای صدور هشدارهای به هنگام را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در سال 2022 میلادی افزایش دمای هوا و افزایش دمای خاک و افزایش رخداد بارش های حدی به ویژه در مناطق حاره ای از جمله این آثار و تغییرات است.

تاجبخش اظهار کرد: سال 2023 سومین سال پیاپی بود که دمای کمتر از میانگین را در اقیانوس ها داشتیم و به نطر می رسد سال 2023 رکورد گرم ترین سال کره زمین را از زمان انقلاب صنعتی ثبت کند که اثرات مختلفی از جمله آتش سوزی جنگل ها را به دنبال داشته است.

رییس سازمان هواشناسی توضیح داد: افرایش رخداد پدیده های حدی در منطقه آسیا نیز بسیار رخ داده و سال گذشته بارش شدید پی در پی و سیل بی سابقه را در فصل مانسون در پاکستان داشتیم که بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 استان کشور تحت تاثیر رخداد پدیده های حدی

20 استان کشور تحت تاثیر رخداد پدیده های حدی